1/09/2010

Motion: The Limits of Control

Šiek tiek pavėluotai, bet pažiūrėjau Džimo Džarmušo naujausią filmą "The Limits of Control". Nors internete vietoje pagyrų šiai juostai dažniau sutiksi diagnozę kino legendai vidutinio amžiaus krizė, pagrindinio herojaus nesibaigiantys vaikščiojimai Madrido gatvėmis ir paranojiškas raštelių kramsnojimas nuteikė teigiamai - režisierius pastatė asketišką nusikaltėlio kelionę-rebusą. Rebusą, kurio žiūrovui net nesiūloma spręsti. Pasitenkinkite ir stebėdami.
Aktorius. Pirmą kartą mačiau Isaach'ą De Bankole - pagrindinio vaidmens atlikėją, bet jis 100 proc. pasiteisino kaip filmo kūnas ir siela. Jo eisena, veido išraiška ir vienu kitu žodžiu užpildytos visos dvi valandos.
Espresso. Būtinai du puodeliai, bet jokiu būdu ne dvigubas espresso.
Siužetas. Tikras profesionalas su kareivišku lojalumu vykdo jam patikėtą paslaptingą užduotį pagal užuominas rašteliuose, kuriuos atneša įvairiausio plauko žmogystos - nuo triukšmo bijančio smuikininko iki nuogos vilioklės su pistoletu rankose.
Bilas Murėjus. Mylimas Džarmušo aktorius pasirodo tik kelias minutes pačiame juostos finale, tačiau didžiąja filmo dalimi nusivylusiems - pabaiga šiek tiek kompensuos aštraus veiksmo badą.
Muzika. Paskutiniuose režisieriaus filmuose "Coffee and Cigarettes" ir "Broken Flowers" skambėjusi muzikinių stilių eklektika čia keičiama vienatine filmo tema - primena Velvet Underground, The Doors ar kitų psichodelinių roko grupių ilgas įžangas savo kūriniams.
Klaidingą įspūdį sudarantis treileris.

2 komentarai: